יום שלישי, 30 באוקטובר 2012

ירושלים העיר שחולקה לה יחדיו, מחסום שועפט - חלק א'

כאשר אתה רעול פנים ממי אתה מתחבא ועם מי אתה מזדהה?

אזהרה , פוסט זה מציג הרהורים, והתחבטויות נפש קשות  בדבר פניה הדו צדדיות של המציאות .
אולי גם לי קשה לחשוב את כל הדברים הללו ולכן בחרתי לחלוק אותם . אבל זכותי להתחרט , ואולי פוסט זה ימחק.

גדר ההפרדה היא אחד הדברים הקשים והרעים שקרו בזמן האחרון (מאז ההתנתקות ) , חלוקה מחדש של ירושלים , באמצעות מסווה של בטחון מזויף , עם גדרות בטון מכוערות שמזכירות כלא , ועם שוטרים חמושים באלות ועוד מרעין בישין שמציצים לעברך עם פנים חתומות מאיזה מגדל שמירה גבוה ודוחה , שחותכים את העיר שלנו ופוצעים אותה , ומפרידים מאיתנו , לוקחים מאיתנו , חלק מעצמנו שעכשיו חסר. 
בית שרה בקדמת ציון 

למשל באיזור קדמת ציון , אולי העיר בחורים שבה ישב שמעי בן גרא , ממתנגדי דוד המלך , אשר בלעז נקראת אבו דיס, יש גדר הפרדה . את מה ואת מי היא מפרידה ? 
התצפית להר הבית מקדמת ציון 

במקום דרך קצרה של כרבע שעה נסיעה , מהכותל למעלה אדומים , דרך עזריה ואבו דיס, חותכת הגדר את דרך הגישה החשובה הזו מירושלים , ובמקום ציר אחד לכותל בן נתיב אחד , חד כיוני שגורם לפקקי ענק , בעיקר ליהודים, יכלו להיות הרבה יותר נתיבי גישה לאיזור העיר העתיקה!!
העיר הענקית שבונים הערבים באבו דיס במטרה להתחבר לרמאללה

היא נותנת לערבים שליטה מוחלטת באבו דיס הערבית שמעבר לגדר , 90% מאבו דיס !!!! ורק 10 % נשאר ליהודים  מהשכונה המחולקת הזו!! 

יש לציין שהיה לפני כ100 שנה , ועדיין ישנו היום תכנון לבנות שם שכונה יהודית חדשה בת מאות יח"ד בשלב ראשון  שצופה להר הבית . אבל , רובם של הקרקעות שם שבבעלות יהודית , נשארו מחוץ לגדר מחוץ לאפשרות גישה , וניתנו לערבים במתנה כי עכשיו הם מחוברים לרמאללה!! 

והערבים שרוצים את ירושלים המאוחדת כבירתם , גם את הצד המערבי , בנוסף למזרחי שגם ככה שלהם, מקבלים אפשרות להקים מוסדות שלטון כמו אוניברסיטה, ועוד מוסדות שלטונים באבו דיס. 
הפרלמנט הפלסטיני  באבו דיס- תצלום רחוק
הפרלמנט הפלסטיני באבו דיס - תצלום קרוב

אז למה לאפשר להם את זה ???

ואם באיזור אבו דיס , נכשלנו זמנית,לפחות שלא ניתן למפגע הזוועתי הזה להמשיך הלאה. ולחתוך חלקים נוספים מנחלת שבט בנימין , נחלת שכינה. 

הרבה פעמים , ראינו ערבים, מחבלים שמחליטים למנוע למשל הריסת בתים בלתי חוקים , ובפעולות טרור מזויעות מונעים את זה . זמן מסוים חשבתי , טוב , הערבים עושים לנו הרבה צרות , לפחות שיצא משהו טוב ומהצרות שהם עושים , ובכמה התפרעויות שלהם , יפסיקו את גדר ההפרדה, וימנעו את האיולת בחלוקת ירושלים בפועל. 

ואז, בנו את המחסום באיזור שועפט . איזור שחתך את ירושלים בבטונדות מכוערות , והפריד את שועפט מפסגת זאב , וחתך  חלקים מירושלים . איכסס. במקום ירושלים העיר שחוברה לה יחדיו , העיר שחולקה לה יחדיו. 

ואיך לא הערבים החליטו למנוע את זה בהתפרעות!
אחד הסרטונים שפורסם לאחר כניסה מחודשת של מג"ב לאיזור שועפט לאחר שנעדרו משם יותר מידי זמן : 
אם תאמרו , זה היה לפני הרבה זמן , הערבים החליטו לצ'פר אותנו בהתפרעויות חדשות עם שיא אולימפי חדש של התפרעויות באיזור. תודו שזה רף גבוה לשבירה. הצילום של הסרטונים הוא קרוב מאוד לימי ראש השנה תשע"ג. 
ראו כי טוב, ואין מי שמפריע להם להמשיך במהומות
ראו החיילים שלא הולך לטפל בהם בצורה רגילה, ניסו לפעול בצורה מסוערבת , כלומר לבוא מחופשים. 
שימו לב למחסום שנראה בהתחלה שקט , ועקבו אחרי הטנדר הגדול שנכנס לתוך הבתים הערביים שמעבר לגדר, כאילו לתוך התחום של הערבים. הערבים מזהים את המסתערבים ומכים אותם , ביזיון !!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה